Uanset hvilken branche man arbejder inden for kommer man ikke udenom, at de digitale medier bør anvendes hvis man ønsker at omverdenen skal kende til det man laver. Det kan dog for nogle være svært at klare kommunikation i boligforeninger hvis det ikke tidligere er noget man har været vant til at administrere. I denne guide kan du lære mere om hvordan du kan få hjælp til at administrere kommunikation i boligforeninger.
Kommunikation i boligforeninger kan ske på sociale medier
Når mange hører, at man skal foretage forskellige former for kommunikation så vil det ofte være sådan, at folk kan blive lidt nervøse, hvis ikke man har nogen erfaring med denne form for kommunikation. Der er forskellige ting, som især er vigtige når det kommer til at bruge de sociale medier i forbindelse med boligforeninger. De vigtigste af disse ting er følgende:
- Sørg for at tal samme sprog som borgerne
- Være konsekvent og konsistent i kommunikationen
- Svar borgerne hurtigt
- Gør det nemt at finde informationer
Sørger man for at have styr på disse ting er man langt og kan med stor sandsynlighed ende med at have en succesfuld kommunikation i boligforeninger på de sociale medier.
Vær i øjenhøjde med borgere via kommunikation i boligforeninger
Den første ting, som er vigtig at have for øje er, at man skal forsøge at tale det samme sprog som borgerne når man har med kommunikation i boligforeninger at gøre. For det er sådan, at borgere kan være vidt forskellige, hvorfor man bør kommunikere på en klar måde, hvor også dem som ikke læser så godt, ikke har en lang uddannelse og dem som ikke har det store overskud kan forstå hvad der bliver sagt.
Kun på den måde vil man nemlig med sin kommunikation i boligforeninger kunne opnå en positiv følelse omkring hele boligforeningen, hvilket er en af de vigtigste grunde til at sørge for at være på både de sociale medier og de klassiske ‘print’-medier. Man kan blive klogere på hvordan man kan få hjælp til den gode kommunikation i boligforeninger her: https://nemadministration.dk/. For når først borgerne har en positiv opfattelse af en boligforening vil de være meget mere villige til at gøre hvad de bliver bedt om og det er nemmere at gå i dialog med borgerne på en konstruktiv måde.